Nieuws

EK Pool actie bij Sportcentrum hoorn

Vandaag hebben we de EK Pool actie voor Sportcentrum hoorn gelanceerd. De actie is te volgen op ek.sportcentrumhoorn.nl.
Uiteraard is de pool geheel online te spelen. De uitdaging hier was eigenlijk het grootst omdat we vrij laat besloten om een EK actie te starten, binnen een week hebben we de site ontworpen, ingesteld, geprogrammeerd en getest.

Marketing doelen

Marketing doelen zijn meervoudig: de actie is bedoeld voor leden, deze krijgen extra aandacht en uiteraard is de actie ook voor niet leden, die worden via een ander kanaal in contact gebracht met het sportcentrum. Er is onder andere gekozen voor deze actie omdat het sportieve element aansluit bij het merk Sportcentrum Hoorn.

Facebook

Secundaire doelstellingen zijn het vergroten van het aantal Facebook Likes. Het Sportcentrum is afgelopen najaar begonnen met het actiever werven van facebook fans, de natuurlijke progressie verloopt goed, maar uiteraard is het versneld vergroten van het aantal fans van belang voor de marketing. De actie heeft daarom een bonus onderdeel dat bezoekers aanzet tot het liken van de fanpage.

Het lastige binnen een facebook campagne is de lastige handleiding met betrekking tot het gebruiken van de facebook onderdelen. Het aanbieden van alternatieve content is niet “zo maar” mogelijk, gebruikers moeten hier apart toestemming voor geven. Dat nodigt op zich uit tot het maken van een Facebook app, maar dat brengt weer andere problemen mee die nog meer tijd zouden hebben gekost.

Tags:, , , ,

Trackbacks/Pingbacks

  1. EK Pool actie bij Sportcentrum hoorn | newfish.nl - december 5, 2012

    [...] Vandaag hebben we de EK Pool actie voor Sportcentrum hoorn gelanceerd. De actie is te volgen op ek.sportcentrumhoorn.nl. Uiteraard is de pool geheel online te spelen. De uitdaging hier was eigenlijk het grootst omdat we vrij laat besloten om een EK actie te starten, binnen een week hebben we de site ontworpen, ingesteld, geprogrammeerd en [...] Source: newfish [...]